تمدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی تا روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده، مدیر عامل جدید شرکت پدیده کیست؟ + سوابق گزارشی از وجود سکه‌های تقلبی در بازار مشهد نداریم بورس در کما | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) برادران: مالیات طلا فقط مربوط به اجرت است خراسان رضوی، در صدر میزان بازرسی از واحد‌های صنفی اصناف کشور طلا وارد مسیر نزولی شد (امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لاستیک گران شد + جزئیات نحوه خرید لاستیک دولتی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امروز از اولین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ جا نمانید + زمان ثبت سفارش (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فایل‌های متنوع اجاره در محله جانباز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار استاندار خراسان‌رضوی با یک هیئت سرمایه‌گذاری از کشور عمان | ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه زائران توافق صنف طلا با ثبت آمار معاملات و حمل در سامانه جامع تجارت چرا ثبت اطلاعات طلافروشان در سامانه جامع تجارت الزامی شد؟ حباب سکه به کاهش نرخ دلار واکنش نشان نداد! + جدول (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیاتی از تعطیلی رسمی جمعه و شنبه + فیلم «تعهد ارزی» و «کمبود واگن‌های باری» فصل مشترکِ دغدغه‌های صادرکنندگان خراسان رضوی قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان مالیات پرداختی اصناف در هر سال چقدر است؟ + جدول مجرد‌ها هم می‌توانند یارانه خود را تفکیک کنند؟ علت کاهش و ماندگاری نرخ دلار در کانال ۵۹ هزار تومان چه بود؟ (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وام ۱۸۵ میلیون تومانی بدون سود دریافت کنید + جزئیات محدودیت عجیب سایپا برای متقاضیان طرح پیش فروش خودرو (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده مدیرعامل شرکت پدیده شد کاهش نرخ رشد پول در فروردین ماه ۱۴۰۳ گران‌فروشی در صدر تخلفات بانوان آرایشگر در مشهد | مهر و موم یک آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تسهیلات بانکی به سمت دهک‌های پایین هدایت می‌شود

  • کد خبر: ۱۵۱۶۴۱
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
تسهیلات بانکی به سمت دهک‌های پایین هدایت می‌شود
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: در دولت سیزدهم، برای نخستین بار، جهت‌گیری تسهیلات نظام بانکی معطوف به دهک های پایین جامعه شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عباس حسینی طی سخنانی در گردهمایی سراسری مدیران کل استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در دولت سیزدهم، برای نخستین بار، جهت‌گیری تسهیلات نظام بانکی معطوف به دهک های پایین جامعه شده است، اظهار داشت: چنین اتفاقی نه در مقایسه با دولت‌های پیشین که در تاریخ بانکداری کشور بی‌نظیر است، این در حالی است که تا پیش از این، بیش از ۹۰ درصد تسهیلات بانکی به دهک‌های بالای جامعه اعطا می‌شد.

وی اعلام کرد: در حدود یک سال و نیم اخیر، بیش از سه هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط نظام بانکی، پرداخت شده که ۱۶ درصد آن به دهک‌های یک تا پنج بود، در حالی که در دولت قبل، این رقم حداکثر به حدود هشت درصد می‌رسید.

حسینی با اعلام افزایش سرمایه نظام بانکی به میزان ۱۰۳ هزار میلیارد تومان از ابتدای شروع بکار دولت سیزدهم تاکنون، عنوان داشت: این اتفاق بی‌نظیر که توان تسهیلات‌دهی بانک‌های کشور را به میزان چشمگیری برای سال ۱۴۰۲ افزایش می‌دهد، با وجود همه محدودیت‌های دولت و با دست خالی و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن، به وقوع پیوسته است.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد تأکید کرد: این روند کماکان تداوم خواهد یافت و چند بانک دیگر نیز در مسیر افزایش سرمایه قرار دارند.

حسینی یکی از کارهای ارزشمند دیگر انجام گرفته در طول فعالیت دولت سیزدهم را اختصاص سود سهام اموال مازاد بانک‌ها به موضوع افزایش سرمایه با کسب مجوز از شورای پول و اعتبار عنوان کرد و بیان داشت: به اقدامات خود برای اصلاح ساختار مالی بانک‌ها و افزایش قدرت تسهیلات‌دهی آنها ادامه خواهیم داد.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد در ادامه با اشاره به ایجاد امکان اقاله املاک مسکونی بدهکاران بانکی تا سقف ۱۰ میلیارد تومان، از مدیران کل استانی وزارت متبوع خواست، نظارت و پیگیری جدی برای اجرای این امر در استان‌ها به خرج دهند.

وی همچنین خواهان نظارت جدی مدیران کل استانی وزارت اقتصاد در خصوص بازگشت سود مازاد دریافتی توسط بانک‌ها به مردم و نیز ارائه نسخه الکترونیکی قرارداد تسهیلات به آنها شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->